25/june/2016

Kami sekeluarga menerima tamparan yg cukup hebat kerana telah perginya seorang suami buat ibu ku dan perginya seorang ayah utk kami tiga beradik. Sesungguhnya Allah lebih menyayangi papi lebih dari kami menyayangi Papi.
Hingga ke hari ini,aku sediri masih tidak boleh sepenuhnya percaya atas kehilangan besar sebegini.kehilangan tmpt bergantung,kehilangan jantung di dalam rumah kami. Allah!Allah!Allah!
Aku rindu ayahndaku.sungguh aku rindu.terlalu rindu pada ayahndaku.
  Sehingga ke hari ini,aku masih dihantui memori ketika aku melihat papi terkujur di atas katil itu tnpa bernyawa. Betulkah tidak bernyawa? Atau hanya kebodohan kami yg lewat menghntr papi ke hospital? Aku tidak percaya ya Rabb.Ampunkan aku.aku rindu ayahndaku. Apalah ertinya Aidilfitri kali ini tanpa ayahku?
  Rumah kami bertukar suram.Dalam senyuman kami juga suram.Dalam ketawa kami jg suram.Kami terlalu mencuba utk tidak terlalu bersedih atas kehilangan papi tapi mustahil. Sgt mustahil. Aku pasti,setiap dr kami selain dari aku pasti akan punya wktu utk duduk sendiri di sudut sunyi,mengenang detik-detik akhir kami bersama papi lalu menangisi detik-detik itu jga.

Papiku, apa khabar Papi di bawah sana? Mey rindu papi. Seorang isteri tlh kehilangan suaminya. Mama telah kehilangan Papi. :'(

  Allahu.seakan tidak percaya. Aidilfitri nanti,kubur papi masih merah seperti merah lukanya drah dalam hati kami Pap.7 hari kami d rumah tnpa ada papi seakan mati. Kami rindu papi. Papi masih ada d sini kan? Sdg memerhati kami. 

  Pap,tenanglah Papi d sana ya.. :( Mey ndtaw mau ckp mcm mna lg. Meluah benda yg sama berulang-ulang.

Aku masih tidak dpt hentikan kesedihan ini. Beginikah rasanya kehilangan. ALLAHU!

Comments