T-U-J-U-H

 hampir TUJUH . Tahun yang ketujuh. Antara banyak gambar kenangan kami berbaju putih, itulah yang menangkap hati aku. Jujur. pandangannya dan pandangan ku yang melihat cincin yang disarungkan ke jari manisku waktu itu. Itulah gambar yang paling aku suka lalu aku bingkaikan di dinding bilik.


    Hari itu, entah yang tiada entah, dinding itu kembali kosong. Kerana aku.. ya kerana aku.. Tak pernah terusik gambar kenangan kami. sedikitpun.. Hari itu, semuanya pecah.. aku sakit.. sakit yang teramat waktu tu... tiba-tiba aku teringat satu ayat dulu. 2012-2016 " Kalau tidak mahu... Jangan teruskan.." instead of pertahankan atau memujuk hati yang tengah rajuk, kau dibiarkan pergi kerana dia tahu, kau pasti akan kembali. Benci aku dengan ayat tu..sungguh. Akhirnya,  di hujung-hujung, aku betul-betul pergi. kerana aku bilang, "satu hari nanti, EGOmu yang kau biarkan menular dalam dirimu akan menghapus rasa kasih orang yg memandangmu sekarang." Itu kejadian lamaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.... kenapa aku harus hadap benda yang sama lagi ya tuhan...

   Kali ini, aku harus lebih kuat berbanding dulu kerana cabarannya tak sama. 

"CINTA itu bukan berdiri atas sayang semata-mata." - TitikMerahPerkahwinan.

  Banyak komitmen lain yang harus berganding dengannya. Orang-orang hanya lihat kau tertawa diluar. Di dalam? mereka tidak akan pernah tahu. Emosi mu yang tiap hari berubah. Fizikal mu yang selalu penat. Minatmu yang kian hilang. Yang kau rasa, kau hanya mahu hilang seketika. Penat yang teramat penat.

  Mahu lari kemana? tiada istilah untuk aku, "pulangkan aku kerumah orang tua ku." tiadaaaaaaaaaaaaaa.. tiadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa... sebab inilah aku emosi ku menggila. sebab aku tiada orang tua. hanya kakak-kakak yang jauh dari mata.. end up, aku sendiri..

Comments