#1 Madrasah.

msa mula-mula smpai,yang aku lihat,pagar besi t'ttp drantai dgn mangga.aku nda brani mau liat apa ada ada dsbalik tu.tapi,kuatkn hati jga.kali teakhir kazen2 yg  gembra  hntr smpai pagar,aku nd thn sebak.mau minta peluk jgn tinggal aku dsini!jauh dari rumah.tmpt ni seram! tapi,tetap NDA BOLEH! kazen ckp 'jgn nangis,kami support kau dr blakang' sambil ketawa2.bang-ang.aku pn ketawalah.msuk dlm interview,bca itu ini,Alhamdulillah lancar.
  first day,
1.aku mkn dalam talam,ramai2.ustazah ckp,dpt berkat pahala.cuci talam tu,dpt phala cuci msjid nabawi
2.mandi pun ramai2.
3.tiap hari bgn 4.30 pg.
4.waktu solat,lambat gila dr sbah
5.malas mau taip.

arini,keluar jalan pg kuantan parade,first time pkai purdah.purdah,benda wajib dkt sni.kbye.eh,so ustazah tnya 'mcm mna prasaan awk pkai purdah arini.?' dan jwpn, aku rsa panas,nda slesa,ssah bnafass dan cpt pitam.tp ustazah ckp,nda pa.sbb first time.ada segelintir manusia,pandang2,tp buat derk ja lah.


Comments