Mati dalam sedar.

Beberapa jam lagi aku akan dirisik oleh keluarga abg capital A.
Mau terlelap pun tak kuasa.padahalnya aku dari tadi menguap-nguap.
Dan aku baru sahaja stalk laman Ig dia 'Salrezal' yg masih menyimpan gambar kami masa di pelaminan perkahwinan kakak keduanya dulu.
Baju berwarna maroon sedondon.
Kami berangan-angan untuk duduk d pelamin itu satu hari kelak.
Ahhhhhhhhh.. kau bisa menolak percaturan tuhan?
Kau tak kan tahu bila-bila,siapa-siapa akan jodohmu kelak.

Sekitar pkul 7 tadi(9/3/16),utk kali terakhirnya aku keluar malam berjumpa kawan lelaki aku, Abg Ben utk curhat wlupun sedikit,tapi akhirnya aku bisa tenang sedikit berbanding kemarin-kemarinnya.
Dan dia katakan,Azar bilang ke dia,

"Kau ingat pesan aku ni,tak semestinya kau jalan berdua dgn dia,berjumpa hari-hari,satu kereta dgn dia,tak bermakna dia tu ialah jodohmu."

Abg Azar,aku rindu waktu malam semasa kita mendaki bukit,aku sesat bersama abg Ben dan kau risaukan kami.Abg Azar,kau pesan dgn aku kan,
"nda pa Megs,aku tahu kau kuat.Kau kuat-kuatlah ya."

Abg Azar pesan juga agar aku berbahagia dgn kehidupan aku selepas ini dan jangan menjauh dari Nj.Begitu jg Abg Ben, "Megs,jgnlah wlupun kau sda kawin nnt,kau kluar dari Nj."

Betapa syg kamu dgn aku, ingat senang nak buang nak padam? Never.

Berjanji mmg payah tapi aku akan cuba.Hey,kemon ini Megs. Dan aku adalah aktivitis yg sda berjanji akan setia dgn Nj. No matter what.

Awak,Salrezal.betapa aku menyayangi kau dulu 4 tahun yg lalu,betapa aku sungguh-sungguh cuba menarik perhatian kau utk menghargai aku namun tak kau balaskan, ini lah..inilah penghujung cerita kita. Yang berkesudahan aku terpaksa menikah dgn org lain kelak. Kau fikir selama ni aku main-main?

Teruskan menghilang..

Semoga tabah Megs.dan kamu juga,mantan ku.

Comments