Allahu.

Haritu,aku pergi buat rawatan syifa dgn mama. Setakat mau 'scan' bdn sja. Lepas ustaz check,ustz tnya psal kitaran haid aku. Mmg tidak normal dan bila dtg haid,senggugut aku mmg teruk gila-gila. So,ustaz tu bgtahula yg aku ni ada masalah rahim/peranakan. Mmg sedih jg bila dgr knyataan mcm bgtu.Yalah mmglah aku bru ja kawin blm smpai 3 bulan,tp orang sibuk bertanya aku sdah ada 'isi' ka atau pun belum.Mula-mula tu aku bawa bemain,ckp "x apa lah lambat ada isi. Lgpun aku mau becinta-cinta dulu sma si laki." Tp klu jg malar kna tanya,mcm terguris pulak hati ini. Huhu. Ada jg haritu aku rsa mual-mual,mau makan itu ini.Rupa-rupanya mengidam mau datang bulan.haha. hampeh.
  Aku risau jga.sedih sebab aku menantu pertama dlm kluarga mentua aku.Klu lmbt sgt aku ada isi,mmg sedih tp aku percaya rezeki Allah tu tersangatlah luas.Mcm harini,dkt newsfeed kluar gmbr dhini dgn asben dia and caption gmbr dhini ckp dhini sda pregnant! aku pun turut happy sbb lama jga dhini tggu dia ada isi. Aku btul2 happy tgok statement dia. Hahahaha.
  Msa ustaz tu bgtau psal masalah aku,mmg aku sda tfkir msa tu,lmbtla aku mengandung ni. Tp kakak aku bg smngt, 'alaa dlu aku pun 4 bulan jga aku tggu bru aku ada isi. Tenanglah..'
Dan aku pn terfikir ustaz tu mgkin ckp bgtu tp yg bagi rezeki tu Allah. So,aku pun chillax lah jg.Psal msalah ni,aku nda bgtau dgn Abg A sbb aku bknnya suka kongsi apa2 pn crta dgn dia lagi2 psal masalah2 aku. Haha.
I'm waiting for my turn.

Comments