The TTC via Megs.

amboih! TTC bagai. Terbuka fikiran mau post pasal TTC aku lepas aku google cerita orang yg ber TTC ada yg makan tahun,ada yang makan bulan.Rezeki masing-masing kan.
Bulan ni,hampir setahun aku melayarkan bahtera perkahwinan dengan encik Somi. Dalam hati ekceli,aku makin risau sebab dekat setahun aku masih belum mengnadung lagi. Memang rasa tergugat bila ada kawan sekolah dulu,baru kahwin pun dah mengandung. Lagi aku tak tahan kalau jiran-jiran yang selalu bertanya sama ada aku dah mengandung ataupun belum. hadoi, mula-mula chill.Dah lama-lama ni,makin stresslah pulak jadinya.

 Pengalaman aku sepanjang beberapa bulan sebelum ni, jiran dkt rumah aku meninggal.So,pagi-pagi tu aku kerumah arwah,aku masuk ikut pintu dapur.Bila aku buka ja pintu,semua macik-macik duduk dkt situ semua pandang aku,terus satu macik ni tnya, "Mega,Kau belum mengandung lagi ka?" aku senyum ja masa tu.Terus kwn baik mak aku tlg jawabkan, "blm lg tu...masih awal lagi.Belum rezeki." Masa tu,aku tebalkan muka dan telinga ni,duduk kejap,tak sampai 5 minit,aku keluar balik.MALU SUNGGUH aku waktu tu! situsai kedua lagi teruk, Petang tu, aku beli pisang dkt area kg juga.. lps tu,ada satu macik ni,dia cakap dkt aku, "NI LAGI SI MEGA NI,BELUM LAGI ADA ANAKNYA." kuanghaja sungguh.Aku marah time tu tp aku senyum ja. hmmmm. sampai mak aku selalu tnya aku sma ada aku stress atau tdak dgr cakap-cakap orang psal aku yg belum mengandung ni. aku cakap ja tidak tapi...........tuhan sajalah yang tahu.. hahaha. Sabar megs.Sabar.ada hikmah semua ni.

Dalam bln May ni,aku beli OPK strip murah online dkt FB. dia jual rm1/pcs. So,aku try dlm 10pcs utk bln ni dan cari waktu subur aku.Memang aku rekod cantik-cantik dalam diary aku. Yang bestnya psal OPK ni,dia naik 2 line.Sbb selama ni,aku cek UPT,tak pernah-pernah naik dua line. Hahahha. tp,OPK ni lain sikit. walaupun dua line,tak bermakna waktu tu waktu subur kau.Kau kena test hari-hari smpai naik dua line yg terang dua-dua. Dpat ja dua line,terus BD dgn enci somi sekerap yg boleh. hahah. ni pun aku belajar dari blog-blog orang ja. Hihihiih. mula-mula malu juga mau baca tapi bila sda kerap baca-baca artikel psal ttc ni,malu tu pn hilang.

4hari lagi,miss P datang. takuuuuuutt..........
harap-harap,miss P tak turun-turun... hahhaha.
moga-moga usaha aku kalini berhasil. tak pernah-pernah selama ni aku betul-betul berusaha mau dapatkan baby. huhuhuuh.


kbai.

Comments