2nd trimester of my pregnancy journey :]

Assalamualaikum.. Alhandulillah.. I am 21 weeks & 2 days pregnant now. Feeling blessed oh Allah !
21 weeks maksudnya skarang dah 5 bulan kandungkan si comel dalam perut ni.hmmm.. best sgt ! haha.So, tinggal lagi 18minggu smpai ke due date aku. omooo... eksaited campur takut juga lah bila fikir-fikir mcm mana mau  kasi keluar si baby nnt. hahha.
    Mabuk pun hilang dah. 2 bulan ja aku mabuk kepayang cium bau2 n memilih makanan. hihih. sukuuuurrr... skarang boleh masak.Masa mabuk tu, smpai asben terpaksa bikin bekal sendiri bawa pg tempat kerja sbb aku langsung nda boleh cium bau minyak panas d kuali. hahah. betul2 lainn perasaan org mabuk tauk. haha..
   masuk kandungan yg ke 5 bulan lebih ni pun,asal jumpa orang,mesti orang cakap

 "eiii..kecilnya perutmu.."





me, tika, aisyah.




tengok juga mamanya ba.kecik2. perut pun kecik jugak. haha. nda pa la.asalkan c bby sihat d dalam. memang sihat pun, kerjanya menendang2 ja d dalam ni. macam ulat2 jga kadang2. haha..
ni cerita pasal scanning baby pula.aha. masa first scan tu kan,kandungan time tu sdah dlm 3 bln lebih la begitu. Gila punya eksaited aku time tu.haha xD sekali nmpak skrin sana, aduii.. nampak pula bentuk baby yg btul2 ni. Rasa mau nangis pn ada ba.. menangis dalam tawa la begitu kiranya sebab hati sebak tp ni bibir snyuman lebar bkn main lagi...hhaa. kesian ba..lama d tunggu c baby muncul..akhirnya merasa jga ada baby dlm prut...hihihihihi.
  scan kali ke-2 pula last week gitu. terus aku tanya doctor,

"boleh nampak sdah ka jantina baby?"

"sabar ahh cewek" dia bilang..

hahaha..nda sabar punya pasal takut nnt dia habis scan aku lupa mo tanya sebab nah kawan2 smua,ipar2.smua main teka teki sudah c bby d dalam ni gegirl atau boboy. sekalinya,

"nah..ko nampak tu ? dia kasi nampak sudah burungnya.." doctor kasi nmpk tu bntuk lelew. hahah.

terus terjawab la sda persoalan.ahaha..tp mostly,teka teki yg lain tu betul sbb dorang blg aku dpt ank llki ni nnt. C asben lg la pling yakin ank dia yg sulung ni boboy.. kenenn... hahah . aku tu mana2 sja sebab ank pertama.. hihih. terus nda sabar sdah ni mau pg beli barang baby. yg penting jgn salah beli.. bkn kaler pink ahh.. haha.


ahhhhhhh...nda sabar nya mau dukung c bby dalam perut ni.. :)  3 bulan lebih lagii.. <3

Comments