2023

 Masih tiada azam & tak terfikirkan apa hasratku untuk tahun ini. Sebab jiwaku masih seperti tahun lalu. Kosong & sakit.

 Lately, aku rasa aku hilang minat dengan smua benda yang aku minat. Melukis & Baking yang mana itu sebenarnya  salah satu sumber rezeki aku. Aku rasa masih tak puas cuti. Healing balik kampung. Bulan 12 tadi, aku balik kg mama. Di Malinau. Utk pertama kalinya aku jejakkan kaki ke tanah kelahiran mama. Lawat kubur mendiang nenek & jumpa saudara mara mama yang masih ada. 

  Bila balik Sabah, hatiku kembali kosong. Aku penat. Beban dari tahun lalu, masih terasa berst di bahu. Aku penat. Penat yang tiada siapa boleh tahu. Hanya Allah yang tahu.

  Kosong yang aku sendiri tak tahu kenapa. Orang² boleh lihat aku senyum tertawa di luar tapi aku sedang sarat dengan kesakitan di "dalam". Abg sendiri nda boleh faham sakit dalam jiwaku ni biar seribu kali pn aku cuba terangkan dgn dia.. orang² tak kan faham....

  Aku penat sehingga tahap tidak melakukan apa² pun juga aku rasa penat.. Allahhhh..


Comments